vrijdag 31 oktober 2014

Begin ~ De gelukvinder


Het begin is in medias res, de personages worden niet voorgesteld. In de inleiding, op de allereerste pagina, wordt er de gedachten van een ik-figuur geschreven. We weten niet wie die ik-figuur is, wat er met hem/haar gebeurt is... Dat zullen we doorheen het verhaal te weten krijgen. Een begin in medias res maakt een verhaal meestal aantrekkelijker. Je bent dan heel benieuwd naar de antwoorden op de vragen die je jezelf stelt. Daardoor ga je verder lezen.

78 woorden

4 opmerkingen:

  1. Het begin is duidelijk in medias res. Je krijgt niet veel uitleg en de personages worden niet voorgesteld. Maar dat gebeurt vaker in boeken en het stoort helemaal niet. ~Mathilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb persoonlijk liever ab ovo-beginnen, maar deze keer vond ik het begin heel gepast. Het begin was meeslepend en het gaf me zin om nog verder te lezen. Een in medias res-begin was hier heel gepast. ~Delphine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het altijd leuker dat verhalen beginnen met een ‘in medias res’ begin.
    Ik vind het leuk omdat je zo doorheen het verhaal meer te weten komt over de personnages.Ik vind het ook veel geheimzinniger en spannender. ~Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Persoonlijk vond ik het een onduidelijk begin, ik begreep niks en was helemaal verloren. Ik stelde me duizende vragen, maar uiteindelijk waren al die vragen beantwoord wat verder in het boek. ~Hanae

    BeantwoordenVerwijderen