vrijdag 31 oktober 2014

Personages ~ De gelukvinder


Het hoofdpersonage is Hamayun. Hamayun is een tiener en hij leeft in Nederland. Maar dat is heel recent. Vroeger leefde Hamayun in Afganistan. Maar daar werd het te gevaarlijk en daarom vluchtte hij naar Europa.

De antagonisten kan je verdelen in twee groepen: De antagonisten die het hele verhaal lang bij Hamayun blijven. En de minder aanwezige antagonisten die achtergelaten worden door Hamayun de diegenen die Hamayun leert kennen in de loop van het verhaal.

Tot de eerste groep hoort de familie van Hamayun: zijn vader en zijn moeder die hij ook Padar en Madar noemt, zijn grote broer Bashir, zijn kleine broer Navid en zijn kleine zus Roya.

De tweede groep antagonisten is veel groter. Het bestaat ten eerste uit de oma van Hamayun die net als, Faisal, de beste vriend van Hamayun, door hem achtergelaten worden. Dan heb je nog het pasgeboren broertje, Qasim, waarmee ze niet kunnen vluchten en hem dus achterlaten. Tijdens de vlucht leren ze ook veel mensen kennen. Ze spelen niet allemaal en belangrijke rol, maar aan sommige mensen hechten ze veel betekenis. De belangrijkste zijn mevrouw Medan, ook wel James Bond genoemd omdat ze altijd een zonnebril draagt. Sikander ook wel Hulk gemoemd, speelt ook een belangrijke rol. Yuliya een meisje waarop Hamayun verliefd wordt en nog veel andere vrienden en familieleden kan je als antagonisten beschouwen.

Er zijn ook heel wat figuranten zoals bijvoorbeeld de Talibanpolitie, de vluchtelingen, de bewoners van het azielzoekerscentrum, ...

242 woorden

4 opmerkingen:

  1. Ik vond in het begin dat er heel veel personages waren. Ik raakte een beetje in de war, maar hoe verder je in het verhaal geraakt, hoe meer je begrijpt en hoe duidelijker de personages worden. ~Mathilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond de personages heel goed gekozen door de schrijver. Er waren redelijk veel personages, maar toch geraakte ik niet in de war tijdens het lezen. Aangezien de karaktertrekken van de personages duidelijk werden voorgesteld in het boek, kon ik me het verhaal goed inbeelden. ~Delphine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat de personages goed in het verhaal passen. Ik kon me bij het lezen goed voorstellen hoe Hamayun eruit zag en hoe hij zich voelde. Ik vond het zeer leuk dat Hamayun in het verhaal zijn moeder en zijn vader noemde zoals hij ze noemd in zijn taal (nl. Padar en Madar). ~Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In dit verhaal was er een heleboel personages, soms vond ik het een beetje moeilijk om te weten wie deze personage was en wanneer hij in het verhaal terugkomt . Mijn lievelingste personage van dit boek is de vader van Hamayun die hij Padar noemt. Ik vond hem tijdens het hele verhaal moedig, omdat hij alles deed voor zijn familie en vondt altijd een alternatief. De vader van Hamayun gaf nooit op! ~Hanae

    BeantwoordenVerwijderen